Legoboy Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Hi fellow brickpickers, did you know that Galeria is banning customers! see: Leider sahen wir uns gezwungen Ihre Bestellung zu stornieren, da die Anzahl der von Ihnen bestellten Artikel (in dieser Bestellung oder in der Summe der vorgenommenen Bestellungen) eine haushaltsübliche Menge übersteigt. Wir nehmen Bezug auf unsere von Ihnen akzeptierten AGB. In diesen weisen wir in Punkt 3 darauf hin, dass wir Bestellungen, auch wenn dies aufgrund von Voreinstellungen in unserem System möglich ist, nur in handelsüblichen Mengen annehmen. Auszug aus den AGB: Bitte beachten Sie, dass wir sämtliche Produkte nur in haushaltsüblichen Mengen verkaufen. Ein Verkauf erfolgt nur an Personen, die das 18. Lebensjahr vollendet haben, nicht jedoch an gewerbliche Wiederverkäufer zum Zwecke des Wiederverkaufs. Für die nicht erhaltene Stornobenachrichtigung bitten wir Sie um Entschuldigung. Sollten Sie weitere Fragen haben, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. Mit freundlichen Grüßen Ihr Kunden-Service-Team galeria-kaufhof.de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zekzek Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Ist mir genauso ergangen, dasselbe Mail, seither kann ich zwar Bestellungen aufgeben, diese werden aber nicht verschickt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix_2k1 Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Obviously I'm reading a translation of the email but where does it say you're banned? It seems to just say it's cancelling your order in line with their policy. Out of interest. What was your order? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chillreign Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 Yeah, it just says that they've canceled your order. Don't see that you are banned. Can you order something or are they cancelling everything now? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legoboy Posted April 28, 2016 Author Share Posted April 28, 2016 (edited) @Fenix_2k1 it where several orders with exclusives like the parisian restaurant and the detective office. @Chillreign they are cancelling everything without notifications. Only when you ask them, you get a reaction like above. so my post is also a warning for other pickers. Edited April 28, 2016 by Legoboy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.